Taeyang and Minzy to give one-day lessons to SBS Kpop Star contestants [NEWS]

Shared by on February 11, 2012  

“KPOP STAR” Taeyang + Gong Minji give one-day lessons… “I used to be bad at singing, too”

Big Bang’s Taeyang and 2NE1’s Gong Minji are coming out as vocal trainers for a one-day lesson.

On the episode airing this coming 11th on SBS ‘Survival Audition - KPOP Star’ (also known as “KPOP Star”), Taeyang and Gong Minji are expected to make an appearance for one day as vocal trainers for YG Entertainment training.

With the two of them suddenly coming into the picture, it it said that the mood of the filming site rose with heat. The two will be training each contestant with a ‘1-on-1 one-point lesson’ strategy, unlike the first round of training they had before.

First, Taeyang will be training the contestants in dance, singing, stage manner, and the general key points with his own demonstrations as he encourages them with detailed advice. He was even able to help each contestant with their flaws, surprising even the staffs of the show.

Gong Minji has also helped train with the singing of the contestants with less confidence in themselves, stating, “I wasn’t really able to sing when I first came into training as well”, giving her own advices from previous experiences.

The ‘KPOP Star’ staff were able to share that “Taeyang and Gong Minji’s lively lessons gave the contestants much encouragement and support” and that “these contestants will surely put these lessons to use when the new ‘battle audition’ and third round training comes up”.

The ‘battle audition’ and third round training will be soon be aired following the new episode on the 11th.

Source: Nate
Translation: swaggalevel-1000.tumblr.com

Under: , News/Info, Taeyang

  • http://twitter.com/SMSisita Samantha Mercado

    I'd be so intimidated by Tae Yang O_O but Minzy is just cute :P

  • Tina

    The contestants are so lucky to have Taeyang and Minzy train them!

  • Quest

    Vocal trainers... really.... ok

  • &y

    wow... i want taeyang train me everything :) i'm fanboy... 

  • maybelle

    if Taeyang is my trainer, omg i wouldn't be able to focus on anything but him ... pretending to be clumsy, making mistakes over and over again so he would spend more time on me... =))

  • Bb

     dun dun dunnnn

  • maybelle

    u see it right "VOCAL TRAINERS" 
    [Personally, i would have never wanted to know more abt kpop if that wasn't Taeyang's voice.]

  • &y

    i want taeyang teach me fitness hahaha LOL

  • Bbhangover

    i want minzy to be my vocal trainer.. i love her voice <3

  • judyi

    Taeyang sure hasn't changed since being a Trainee, He is still the supporter and encourage's without hesitation. And hasnt Seungri said something like YG Family doesnt really flatter straight out but points out flaws so you can learn and grow as an Artist. I think that is what TY does but in a friendlier way.
    If it was GD he'd probably critic them left and right and even send them a long text of their wrongs like he does with Seungri and even with Hyunseung (but he seems nicer to him)

    Minzy is adorable i want to see how she helped the contestants.

    Either way it would be an honer to learn from some of the best in Korea

  • maybelle

    maybe he can teach u for free... just be his gym buddy lol

  • NRVIP2505

    Ooohhh... Can't wait to see them...^_^

  • Quest

     congrats

  • YG

    TAE"YANG BEST

  • mythbal

    I thought that was Tablo *_* 

  • TotoBearTop

    I'm sure they'd be able to learn many things from Taeyang and Minzy. Especially dancing! Ah his hair is well-hidden under his beanie... 

  • YGfan25

    Is Taeyang really BALD now?

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000478891993 Sea Li Loung

    TAEYANG be my teacher too!!!!i dont think they can focurs most cuz seeing TAEYANG face to face!!!ha!thinking of that i already feel happy for them!!

  • hi18

    i wouldn't even be able to breathe let alone sing if Taeyang was teaching me...sighhh the man is a god when it comes to triumphs of the underdogs!

  • http://twitter.com/adri_adrienne Adriana 아드리아나

    oh my, how priceless is receiving his advices, his time, his attention!!!!!  *sighs*
    want to see him ^^

  • http://twitter.com/VIPbaby88 ♛ V ♛ I ♛ P♛

    OMG... to receive all that from the talented handsome sexy Taeyang... I think I would just probably faint. LOL I can never train in YG entertainment even if I had the opportunity. hahaha I would feel nervous and wouldn't focus right. I'm too shy. *blush*

  • lovetaeyang

    taeyang train me tooo :p

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003027006304 Aien Zamni

    haha..me too! :)

  • Jaydeisvip

    ah this is great! can't wait!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003327063631 Panda Green

    yeah he look like a hard teacher with high expectations but those r usually the best teachers.--since he is a perfectionist.

  • http://twitter.com/xin_wei xin wei

    my God, getting advice from the two dance gods lol. i would die on the spot. i think Tae Yang would make a really good teacher in these stuff. (:

  • http://twitter.com/syah4brit 동샤히라

    Taeyang would be a good mentor for future artists. i can picture it already. 

  • Y Juliana

    i wish they come to Texas >_<

  • http://twitter.com/_graim Rachel G

    best teachers ever

  • jlee

    Dudeeeeeeeeeeee!!!!!!!!! TAEYANG IS BALD!! I'm not lying, he is. Seungri's the one that has the mohawk that everyone thought was Taeyang. Don't believe me now.. then be surprise but he is bald!!!!!!!! :) 

  • http://twitter.com/ChristieLoveYou 크리스틴 ✔

    OMG they're so lucky! I would really love it if Youngbae teach me though I would be super nervous, lol. And Minzy's just sooo cute! <3

  • Toyatezuka

    when can will get to see the RAW video of this?

  • http://www.facebook.com/people/Danica-Youngbae/1287373426 Danica Youngbae

    Omo!!! Taeyang could really build an agency of his own. I just love him for being able to do everything. I wish GOD would create millions of Taeyang and I'd be happy:))

  • FTec

    the two of them really has a warmed heart..
    Fighting !!!

  • sakura21

    i want taeyang teach me dancing :D instead of learning how to dance with him , i'd just stare at his hot body ;D haha